Contact

Meer weten over Zuydveste?

Lees hieronder dan de meest gestelde vragen en bijbehorende antwoorden.

Heeft u toch een andere vraag? Neem dan contact op met onze verhuurmakelaar
Huisman | Hoogendoorn Makelaars. Zij helpen u graag verder.

Vragen & antwoorden

De meest voorkomende hebben we verzameld en vindt u met antwoorden hieronder terug.

Heb ik recht op huurtoeslag?

Als uw inkomen op jaarbasis onder een bepaalde grens zit, dan heeft u bij onze sociale studio’s recht op huurtoeslag. Dit houdt in dat de overheid u met een maandelijks bedrag ondersteunt bij het betalen van uw huur. Of u recht heeft op huurtoeslag en hoeveel dit dan zou zijn is afhankelijk van een aantal factoren, te weten:

  • Uw huishoudinkomen
  • De huurprijs van uw woning
  • Uw vermogen
  • Uw gezinssituatie
  • Uw leeftijd
  • Het is mogelijk om via de website van de Belastingdienst te toetsen of u in aanmerking komt voor de huurtoeslag en zo ja, wat dan de hoogte is van het maandelijks te ontvangen bedrag.

Bereken hier uw huurtoeslag. Mocht u moeite hebben met de proefberekening, dan is het verstandig hier naar te kijken met een van uw naasten of uw boekhouder/financieel adviseur.

Is er een minimum leeftijd gesteld voor het inschrijven voor Zuydveste?

Voor project Zuydveste geldt dat u een minimale leeftijd moet hebben van 55 jaar.

Mijn partner en ik zijn niet getrouwd, kunnen we onszelf wel inschrijven als samenwonend?

Ja! Zowel alleenstaanden als echtparen en tweetallen die bij elkaar willen wonen, kunnen zich inschrijven voor de wachtlijst. Op de website kunt u invullen of u alleen of samen bent.

Zijn er kosten of andere verplichtingen verbonden aan een inschrijving?

Een inschrijving voor Zuydveste is niet vrijblijvend. Wij gaan er vanuit dan wanneer u zich inschrijft voor de wachtlijst, u daadwerkelijk van plan bent om zelf de woning van uw keuze te gaan huren. Inschrijven is uiteraard gratis.

Bevestigt u de inschrijving via e-mail?

Ja. Iedereen die zich heeft ingeschreven, krijgt een bevestiging via e-mail.

Als ik me inschrijf, krijg ik dan automatisch een woning toegewezen?

Nee. Sorry. Momenteel zijn er geen woningen beschikbaar. Zodra er een woning beschikbaar is, neemt Huisman | Hoogendoorn Makelaars contact met u op.

Hoe woon ik straks in Zuydveste?

Zuydveste voelt als een gewoon huis. Het is geen verzorgings- of verpleeghuis in die zin. Het is een aantrekkelijke plek om te wonen met zelfstandige woningen. Er komen dus ook geen vlaggen in de tuin of een groot naambord op de gevel van het gebouw.

Is Zuydveste echt anders dan andere seniorenwoningen?

Veel seniorenwoningen richten zich met name op verpleeghuiszorg. Of zetten zich in voor een specifieke vorm van zorg, zoals voor niet-mobiele mensen of voor mensen met dementie. Ook zien we veel dat vergelijkbare aanbieders alleen ontwikkelen voor mensen die veel aan huur kunnen besteden. Zuydveste is toegankelijker, biedt goede zorg voor wie het nodig heeft of wenst en is ook opgezet om te genieten.

Sommige bewoners hebben zorg nodig. Anderen niet. Voor die laatste groep geldt dat er stadium beroep op zorg kan worden gedaan als het onverhoopt nodig is. Dat betekent dus dat iemand zonder zorgvraag ook welkom is in Zuydveste. En kan blijven wonen als de vraag er later wel is. Of u nu 55 bent of 100, wel of geen zorg nodig heeft, u bent welkom in Zuydveste.

Is er een centrale keuken waar voor me wordt gekookt in Zuydveste?

Iedere woning in Zuydveste beschikt over een eigen keuken. U kunt dus zelf in uw eigen woning koken en eten. Overigens, uw eten bestellen bij de lokale horeca kan natuurlijk wel. Indien u wenst dat er op regelmatige basis voor u gekookt wordt kan dat via Tafeltje Dek Je, via Zorgcentrum Aelsmeer. Klik hier voor meer informatie.

Mag je je appartement zelf inrichten met eigen meubels?

Ja, het is uw huurwoning en u mag het inrichten zoals u het wil. U bepaalt dan ook zelf welke meubels u meeneemt naar uw woning.

Hebben de woningen een berging?

Ja, elke woning heeft een eigen bergkast in het appartement. Afhankelijk van het type appartement is er daarnaast een gezamenlijke inpandige berging of een eigen externe berging.

Is er een mogelijkheid om zelf kleding te wassen en te drogen in mijn woning?

Ja, u heeft de mogelijkheid in uw eigen woning een wasmachine en een warmtepomp- of condensdroger te plaatsen.

Ben ik welkom als ik lichte zorg wil, maar wel zelfstandig moet wonen?

Ja, u bent welkom zonder zorgvraag tot zorgindicatie van maximaal VV4. En alles daartussen.

Niet ik, maar mijn partner heeft zorg nodig. Ik ben zelf nog jong en actief. Kan dat?

Jazeker, u bent ook samen van harte welkom in Zuydveste. Dan krijgt uw partner de zorg die nodig is van onze zorgpartner die in huis een praktijkruimte heeft. Uiteraard kunt u ook (deels) zelf zorgdragen voor de zorg van uw partner. Dat bepaalt u zelf.

Ik mankeer niks en heb geen zorg nodig. Mag ik me dan wel inschrijven voor de wachtlijst?

U kunt zich inschrijven voor Zuydveste met en zonder zorgvraag. Mankeert u niets, dan bent u van harte welkom binnen Zuydveste, maar ook met een maximale zorgindicatie van VV4 bent u van harte welkom.

Ik wil graag huisdieren meenemen naar Zuydveste. Mag dat?

Uw (kleine) huisdier is welkom bij Zuydveste. Mits er geen overlast van is uiteraard.

Waarom zou ik huren in plaats van kopen?

Wanneer u huurt wordt er door de verhuurder veel voor u geregeld en betaald. Dat scheelt een hoop zorgen en aanvullende (onderhouds)kosten. De rente is op dit moment laag, maar dat betekent niet dat iedereen zomaar een hypotheek krijgt bij de bank. Voor ouderen gelden soms strenge voorwaarden die een huis kopen peperduur maken. Denk bijvoorbeeld aan een extra levensverzekering. Huren is daarom een goed alternatief! Mocht u uw huidige woning willen verkopen profiteert u daarnaast op dit moment van uitzonderlijk hoge marktprijzen. Laat u eens voorrekenen hoe lang u kunt huren van de opbrengst van uw woning.

Wat zit er in de servicekosten?

Er is gekozen bij Zuydveste om de bewoners zoveel mogelijk te ‘ontzorgen’ en te laten genieten van het wooncomplex en de omgeving. In de servicekosten is daarom een bedrag opgenomen voor het gebruik van de gezellige ontmoetingsruimte in de voormalige kerk. Hier kunt u bijvoorbeeld uw verjaardag vieren. Tevens omvatten de servicekosten de schoonmaakkosten van alle algemene ruimtes (inclusief algemeen sanitair), de verlichting en verwarming van de algemene ruimte, service en onderhoud van alle liften en overige technische installaties, tuinonderhoud, een huismeester/conciërge voor een paar uur per week alsmede een reservering voor kleine activiteiten (piano concert, lezing, etc.).

Zijn mijn kleinkinderen welkom om te logeren?

Ja. Gezellig juist. U bepaalt wie er blijft slapen. Het is uw huurwoning.

Heb ik de beschikking over een een terras of een balkon?

Dit hangt af van het appartement dat u wordt toegewezen. De studio’s en 2-kamerappartementen hebben een frans balkon, balkon of terras. De 3-kamerappartementen hebben een balkon of terras. De lofts hebben een terras. Kijk voor verdere informatie bij de specificaties van de verschillende appartementen.

Zijn de ruimten groot genoeg en toegankelijk voor een rolstoel?

Ja. Ieder appartement en de kamers daarbinnen (inclusief de badkamer) zijn goed toegankelijk voor mensen in een rolstoel. Dat geldt ook voor de gezamenlijke ruimte.

Kan ik mijn scootmobiel parkeren en opladen?

Ja, maar niet onbeperkt. De appartementen met een eigen berging (3-kamers en lofts) kunnen deze ruimte hiervoor gebruiken. Voor de studio’s of 2-kamerappartementen zal het plaatsen en opladen van een scootmobiel in de gezamenlijke bergingen of in het eigen appartement moeten plaatsvinden. In de gangen mogen vanwege vluchtwegen en brandveiligheid geen scootmobielen worden geplaatst.

Zijn er parkeerplaatsen?

Ja, er is op het eigen terrein en in het openbaar gebied (Mensinglaan) parkeergelegenheid gerealiseerd. Afhankelijk van het appartement is er een mogelijkheid om tegen een maandelijkse vergoeding een vaste parkeerplaats op eigen terrein te verkrijgen.

Waar moet ik rekening mee houden bij de inrichting van mijn toegewezen appartement?

Wilt u klussen in uw woning of bent u van plan hier iemand voor in te huren? Let dan op, want niet elke gewenste aanpassing aan uw woning is toegestaan. Wij verwijzen u graag door naar de pagina met belangrijke documenten. Deze vindt u hier.

 

Wat moeten mijn familie en ik weten over het opzeggen van de huur?

U vindt alle informatie en documenten m.b.t. het opzeggen van uw huur, ook als dit onverwacht is, of door onvoorziene omstandigheden op de pagina “Documenten”. Zo zijn u en uw familie altijd goed voorbereid. U vindt de pagina hier.

 

 

Staat uw vraag er niet bij?

Neem gerust contact met ons op. Wij behandelen uw vraag zo snel mogelijk.

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

  • Zuydveste

  • Hortensialaan 55
  • 1431 VA Aalsmeer
  • Route

Deze website gebruikt analytische cookies om het gebruiksgemak te vergroten.

Prima