Contact

Meer weten over Zuydveste?

Lees hieronder dan de meest gestelde vragen en bijbehorende antwoorden.

Heeft u toch een andere vraag? Neem dan contact op met onze verhuurmakelaar
Huisman | Hoogendoorn Makelaars. Zij helpen u graag verder.

Vragen & antwoorden

De afgelopen maanden zijn er veel vragen binnengekomen. De meest voorkomende hebben we verzameld en vindt u met antwoorden hieronder terug.

Is er een minimum leeftijd gesteld voor het inschrijven voor Zuydveste?

Voor project Zuydveste geldt dat u een minimale leeftijd moet hebben van 55 jaar.

Mijn partner en ik zijn niet getrouwd, kunnen we onszelf wel inschrijven als samenwonend?

Ja! Zowel alleenstaanden als echtparen en tweetallen die bij elkaar willen wonen, kunnen zich inschrijven. Op de website kunt u invullen of u alleen of samen bent.

Zijn er kosten of andere verplichtingen verbonden aan een inschrijving?

Een inschrijving voor Zuydveste is niet vrijblijvend. Wij gaan er vanuit dan wanneer u ingeloot bent u daadwerkelijk van plan bent om zelf de woning van uw keuze te gaan huren. Inschrijven is uiteraard gratis.

Bevestigt u de inschrijving via e-mail?

Ja. Iedereen die zich heeft ingeschreven, krijgt een bevestiging via e-mail.

Als ik me inschrijf, krijg ik dan automatisch een woning toegewezen?

Nee. Sorry. Op basis van alle e-mails en telefoontjes die we hebben ontvangen gaan we ervan uit dat de vraag veel groter is dan het aanbod van 55 appartementen. Daarom is er een selectieprocedure opgesteld. Om dit zo eerlijk en transparant mogelijk te doen, wordt de selectieprocedure uitgevoerd onder toeziend oog van notaris Labordus.

In heb me ingeschreven, wanneer krijg ik te horen of ik ingeloot ben?

Op 16 januari 2022 sluit de eerste inschrijfmogelijkheid. Hierna worden inschrijvers automatisch op de reservelijst geplaatst. In de week van 17 t/m 21 januari 2022 zal notaris Labordus de loting verrichten. In de week van 24 t/m 28 januari 2022 zullen de personen die ingeloot zijn bericht ontvangen van Huisman | Hoogendoorn Makelaars om een afspraak te maken voor het vastleggen van het appartement. Degene die helaas niet ingeloot zijn ontvangen in diezelfde week een e-mail bericht.

Wanneer is de oplevering?

De geplande oplevering van Zuydveste aan de nieuwe bewoners is (onder voorbehoud) gepland op 1 juli 2022.

Hoe woon ik straks in Zuydveste?

Zuydveste voelt als een gewoon huis. Het is geen verzorgings- of verpleeghuis in die zin. Het is een aantrekkelijke plek om te wonen met zelfstandige woningen. Er komen dus ook geen vlaggen in de tuin of een groot naambord op de gevel van het gebouw.

Is Zuydveste echt anders dan andere seniorenwoningen?

Veel seniorenwoningen richten zich met name op verpleeghuiszorg. Of zetten zich in voor een specifieke vorm van zorg, zoals voor niet-mobiele mensen of voor mensen met dementie. Ook zien we veel dat vergelijkbare aanbieders alleen ontwikkelen voor mensen die veel aan huur kunnen besteden. Zuydveste is toegankelijker, biedt goede zorg voor wie het nodig heeft of wenst en is ook opgezet om te genieten.

Sommige bewoners hebben straks al wel zorg nodig. Anderen niet. Voor die laatste groep geldt dat veel inschrijvers wel een beroep kunnen doen op zorg als het onverhoopt nodig is. Dat betekent dus dat iemand zonder zorgvraag ook welkom is in Zuydveste. En kan blijven wonen als de vraag er later wel is. Of u nu 55 bent of 100, wel of geen zorg nodig heeft, u bent welkom in Zuydveste.

Is er een centrale keuken waar voor me wordt gekookt in Zuydveste?

Iedere woning in Zuydveste beschikt over een eigen keuken. U kunt dus zelf in uw eigen woning koken en eten. Overigens, uw eten bestellen bij de lokale horeca kan natuurlijk wel. Indien u wenst dat er op regelmatige basis voor u gekookt wordt kan dat via Tafeltje Dek Je, via Zorgcentrum Aelsmeer. Klik hier voor meer informatie.

Mag je je appartement zelf inrichten met eigen meubels?

Ja, het is uw huurwoning en u mag het inrichten zoals u het wil. U bepaalt dan ook zelf welke meubels u meeneemt naar uw woning.

Hebben de woningen een berging?

Ja, elke woning heeft een eigen bergkast in het appartement. Afhankelijk van het type appartement is er daarnaast een gezamenlijke inpandige berging of een eigen externe berging.

Is er een mogelijkheid om zelf kleding te wassen en te drogen in mijn woning?

Ja, u heeft de mogelijkheid in uw eigen woning een wasmachine en een warmtepomp- of condensdroger te plaatsen.

Ben ik welkom als ik lichte zorg wil, maar wel zelfstandig moet wonen?

Ja, u bent welkom zonder zorgvraag tot zorgindicatie van maximaal VV4. En alles daartussen.

Niet ik, maar mijn partner heeft zorg nodig. Ik ben zelf nog jong en actief. Kan dat?

Jazeker, u bent ook samen van harte welkom in Zuydveste. Dan krijgt uw partner de zorg die nodig is van onze zorgpartner die in huis een praktijkruimte heeft. Uiteraard kunt u ook (deels) zelf zorgdragen voor de zorg van uw partner. Dat bepaalt u zelf.

Ik mankeer niks en heb geen zorg nodig. Mag ik me dan wel inschrijven?

U kunt zich inschrijven voor Zuydveste met en zonder zorgvraag. Mankeert u niets, dan bent u van harte welkom binnen Zuydveste, maar ook met een maximale zorgindicatie van VV4 bent u van harte welkom.

Ik wil graag huisdieren meenemen naar Zuydveste. Mag dat?

Uw (kleine) huisdier is welkom bij Zuydveste. Mits er geen overlast van is uiteraard.

Waarom zou ik huren in plaats van kopen?

Wanneer u huurt wordt er door de verhuurder veel voor u geregeld en betaald. Dat scheelt een hoop zorgen en aanvullende (onderhouds)kosten. De rente is op dit moment laag, maar dat betekent niet dat iedereen zomaar een hypotheek krijgt bij de bank. Voor ouderen gelden soms strenge voorwaarden die een huis kopen peperduur maken. Denk bijvoorbeeld aan een extra levensverzekering. Huren is daarom een goed alternatief! Mocht u uw huidige woning willen verkopen profiteert u daarnaast op dit moment van uitzonderlijk hoge marktprijzen. Laat u eens voorrekenen hoe lang u kunt huren van de opbrengst van uw woning.

Wat zit er in de servicekosten?

Er is gekozen bij Zuydveste om de bewoners zoveel mogelijk te ‘ontzorgen’ en te laten genieten van het wooncomplex en de omgeving. In de servicekosten is daarom een bedrag opgenomen voor het gebruik van de gezellige ontmoetingsruimte in de voormalige kerk. Hier kunt u bijvoorbeeld uw verjaardag vieren. Tevens omvatten de servicekosten de schoonmaakkosten van alle algemene ruimtes (inclusief algemeen sanitair), de verlichting en verwarming van de algemene ruimte, service en onderhoud van alle liften en overige technische installaties, tuinonderhoud, een huismeester/conciërge voor een paar uur per week alsmede een reservering voor kleine activiteiten (piano concert, lezing, etc.).

Wilt u me op de hoogte houden van alle ontwikkelingen?

Als u zich via de website aanmeldt voor onze nieuwsbrief, dan houden wij u een paar keer per jaar op de hoogte van de ontwikkelingen. U kunt natuurlijk ook deze website regelmatig bezoeken om  op de hoogte te blijven. Op de pagina ‘Project’ vindt u alle ontwikkelingen.

Zijn mijn kleinkinderen welkom om te logeren?

Ja. Gezellig juist. U bepaalt wie er blijft slapen. Het is uw huurwoning.

Heb ik de beschikking over een een terras of een balkon?

Dit hangt af van het appartement dat u wordt toegewezen. De studio’s en 2-kamerappartementen hebben een frans balkon, balkon of terras. De 3-kamerappartementen hebben een balkon of terras. De lofts hebben een terras. Kijk voor verdere informatie bij de specificaties van de verschillende appartementen.

Zijn de ruimten groot genoeg en toegankelijk voor een rolstoel?

Ja. Ieder appartement en de kamers daarbinnen (inclusief de badkamer) zijn goed toegankelijk voor mensen in een rolstoel. Dat geldt ook voor de gezamenlijke ruimte.

Kan ik mijn scootmobiel parkeren en opladen?

Ja, maar niet onbeperkt. De appartementen met een eigen berging (3-kamers en lofts) kunnen deze ruimte hiervoor gebruiken. Voor de studio’s of 2-kamerappartementen zal het plaatsen en opladen van een scootmobiel in de gezamenlijke bergingen of in het eigen appartement moeten plaatsvinden. In de gangen mogen vanwege vluchtwegen en brandveiligheid geen scootmobielen worden geplaatst.

Komen er parkeerplaatsen?

Ja, er wordt op eigen terrein en in het openbaar gebied (Mensinglaan) parkeergelegenheid gerealiseerd. Afhankelijk van het appartement is er een mogelijkheid om tegen een maandelijkse vergoeding een vaste parkeerplaats op eigen terrein te verkrijgen.

Staat uw vraag er niet bij?

Neem gerust contact met ons op. Wij behandelen uw vraag zo snel mogelijk.

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

  • Zuydveste

  • Hortensialaan 55
  • 1431 VA Aalsmeer
  • Route

Deze website gebruikt analytische cookies om het gebruiksgemak te vergroten.

Prima